Afvanding

AfvandingAfvanding fra belægningsarealer som terrasser, indkørsler, gangstier eller lignende sker ved at der etableres et fald på ca. 25 promille eller 2,5 cm pr. meter belægning.

Faldet på belægningen bør være med i opbygningen af underlaget helt nede fra bundsikringslaget.

Der er flere måder hvorpå man kan lede vandet væk. Ved terrasser eller parkeringspladser vil man oftest lede vandet ud til en eller flere sider, hvorimod på større pladser som et torv eller en parkeringsplads vil løsningen oftere være at lave afvandingspunkter eller kanaler.

Alternativt kan der benyttes græsarmering til anlæg af større pladser hvilket lader regnvand trænge ned over hele pladsen.

Hos FC Beton kan du både købe terrassefliser og belægningssten til indkørsel. Du kan købe alt i grus og sand til anlæg af både terrasser, havestier og indkørsler, og du kan få råd og vejledning hvis du har brug for det.

Vi kan levere direkte hjem til dig.