Hvor meget fylder vasket sand?

Vasket sand er det sand som bruges til afretningslag under en flisebelægning eller en belægning med belægningssten. Vasket sand benyttes også til opbygning af bundsikringslaget under bærelaget som opbygges af stabilgrus. Udover stabilgrus og vasket sand skal man også bruge fugesand til en belægning.

Vasket sand har en massefylde på 0,57 m3/ton, hvilket betyder at det er det grus og sandprodukt til belægninger med den højeste vægt. Der bør benyttes vasket sand til afretningslag og bundsikringslag under en terrasse såvel som en indkørsel. Vil du vide mere om vægt og massefylde har vi samlet en masse oplysninger på side vægtfylde.

Hos FC Beton kan du bestille alle vores grus og sand produkter i bigbags, som betyder at vi kan læsse grus og sand på lastbilerne sammen med belægningssten og betonfliser og dermed køre alt hvad du skal bruge til anlægsarbejdet på en lastbil. Jo flere paller du bestiller jo billigere kan fragten blive, så du vil ofte kunne opnå en besparelse ved at bestille både sten, fliser, grus og sand sammen.