Permeabel grus

En permeabel belægning er kendetegnet ved at vand kan trænge igennem den permeable belægning og sive ned gennem jorden, hvor vandet filtreres og renses naturligt. For at vand kan trænge ned i jorden, skal vandet først igennem det øverste lag belægning, der normalt vil bestå af belægningssten. Herefter skal vandet trænge igennem laget af grus.

FC har sammensat en permeabel grus som anvendes under permeable belægninger, da permeabel grus har en vandafledende effekt. Permeabel grus består af et mix mellem såkaldte perler, ærter og singles, dvs. sten i størrelsen 4 - 32 mm.

Ønsker du tilbud på permeabelt grus bedes du kontakte os på salg@fc-beton.dk eller på telefon 98 34 34 11.

Levering af permeabel grus

Permeabel grus leveres til alle brofaste adresser, evt. sammen med belægningssten eller fliser til en permeabel belægning. Permeabel grus leveres som standard i bigbags samt i sække. Vores bigbags står på paller, så når der bestilles en bigbag tilføjes der også automatisk en palle til ordren.

Prisen for levering af bigbags med permabel grus udregnes udfra antallet af bestilte paller samt afstanden til leveringsadressen. Ved levering til adresser nord for Aarhus, bruger vi altid vores egne lastbiler. Lastbilerne er udstyret med en kran, som kan løfte pallerne ind i haven eller ind bag ved et hegn, hvis der er ønske om dette. Leveringer til adresser på Sjælland, Fyn samt adresser syd for Århus i Jylland sker ofte med eksterne vognmænd, som aflæsser pallerne med truck.

Du kan læse mere om priser for paller, returpaller og levering på siden direkte levering.

Ønskes permeabel grus i løs vægt, kontakt os da på salg@fc-beton.dk og angiv hvor meget permeabel grus du skal bruge, samt adressen det skal leveres til.