Hvilken type sand bruges til afretningslag?

Afretningslaget er det lag som er lige under havefliserne eller belægningsstenene. Afretningslaget har til formål at kunne blive trukket jævnt og plant. Der benyttes vasket sand til anlæg af afretningslaget. Du kan finde vasket sand i både bigbags og poser på siden med afretningsgrus. Da belægningen lægges ovenpå afretningslaget bliver dette også kaldet for læggesand.

Under afretningslaget findes bærelaget som opbygges af stabilgrus.

Hos FC Beton kan du købe både stabilgrus, vasket sand og fugesand i bigbags til anlægsarbejdet. Ved at bestille grus og sand i bigbags bliver det muligt at transportere gruset og sandet på samme lastbil som transporterer dine nye fliser eller belægningssten.

Bestiller du både grus, sand, belægningssten og fliser på samme tid kan der være penge at spare på transporten.