Skal man bruge fibertexdug under terrassen?

Når du skal anlægge en terrasse er der nogen som mener at det er en god ide at benytte en fibertexdug mellem laget af afretningsgrus og belægningen.

Det er ikke noget vi kan anbefale dig at gøre, og vil i stedet anbefale dig at følge vores gør-det-selv guide til anlæg af en stabil terrasse.

Grunden til at du ikke skal benytte en fibertexdug under terrassen er at den ikke modvirker ukrudt som mange fejlagtigt antager, og derudover vil fugerne mellem terrassefliserne ikke blive fyldt op med læggesandet ved vibrering.

Når du opbygger laget under en terrasse vil der blive påført så meget sand og grus så eventuelle ukrudtsfrø ikke vil komme til at spire, så de eneste ukrudtsfrø der kan komme i fugerne mellem havefliser eller belægningssten er de ukrudtsfrø som efterfølgende kommer fra luften.

Disse ukrudtsfrø vil en fibertexdug alligevel ikke hjælpe imod.