Afretningslag

AfretningslagAfretningslaget er det lag sand som gør det muligt at lægge en plan indkørsel eller stabil terrasse. Afretningslaget er det øverste lag sand hvorpå herregårdssten og belægningssten lægges.

Et afretningslag er typisk omkring 3 cm tykt og bør aldrig være over 4 cm eller under 2 cm.

Da der ikke er mulighed for stor variation af tykkelsen på afretningslaget, anbefales det også at bærelaget af stabilgrus er gjort plant da det eller vil være svært at holde sig indenfor de 2-4 cm i afregningslaget.

Uanset om der benyttes belægningssten som græsarmering der ofte benyttes til parkeringspladser og andre større pladser, eller om der er tale om fliser til haven, skal der være et lag afretningslag på 2-4 cm.

Hos FC Beton kan du købe både afretningssand, stabilgrus og alt hvad du eller skal bruge i bigbags til anlægsprojektet.