Medlem af Dansk Beton

FC Beton er medlem af Dansk Beton. Dansk Beton er en brancheforening for eksempelvis produktgrupperne:

• Belægningsgruppen
  • Fabriksbetongruppen
  • Blokgruppen
Belægningsgruppen varetager interesser for producenter af betonsten, fliser, belægningssten, herregårdsblokke, kopsten, fortovsfliser, kantsten, trappetrin i beton, støttemurstensblokke mv.

Fabriksbetongruppen varetager interesser for producenter af fabriksbeton, færdigbeton, flydebeton, kantstensbeton mv.

Blokgruppen varetager interesser for producenter af lecablokke, termblokke og fundablokke mv.

Belægningsgruppen, fabriksbetongruppen og blokgruppen yder eksempelvis hjælp med fælles tekniske udfordringer, samt informerer generelt forbrugerne om hvordan produkterne skal bruges. Herudover deltager Dansk Beton i udarbejdelse af normer og standarder inden for belægning, fabriksbeton og blokke.

For at være medlem af Dansk Beton er det et krav at vi som producent er tilsluttet en offentlig anerkendt kontrolordning/certifikatorgan, der er akkrediteret til produktcertificering.

Vores medlemskab af Dansk Beton er derfor med til at sikre vore kunder fliser, færdigbeton og fundablokke mv. af høj kvalitet.