Stenmel

Stenmel kan benyttes til flere forskellige projekter i haven. Vil du eksempelvis gerne anlægge en petanquebane, vil stenmel være det helt rigtige til dette.

Grå stenmel
    Pris pr. stk 59,23 DKK
    stenmel
    Pris pr. stk 59,23 DKK
    Sort stenmel
    Pris pr. stk 961,76 DKK
    stk

Anlæg petanquebane

Hvis du ønsker at anlægge en petanquebane, skal der først graves. Der skal graves ca. 35-40 cm jord af. Hvis jorden er meget leret ca. 35-40 cm nede, kan det være nødvendigt at lave et dræn.

Ønsker du en petanquebane med officielle mål, skal den være 15 meter lang og 4 meter bred.

Når alt jorden er gravet af i hele banens størrelse, skal underlaget jævnes bedst muligt. Nu lægges et bundsikringslag bestående af en blanding af sand og stabilgrus, som gør at regnvand hurtigt vil kunne løbe væk fra banen. Bundsikringslaget skal være 10-15 cm.

Ovenpå bundsikringslaget lægges et lag på 15-20 cm stabilgrus. Dette lag er med til at sikre at overfladen af banen forbliver jævn. Stabilgruset kan trykkes sammen med en pladevibrator.

Øverst benyttes et lag af ca. 4 cm stenmel, som gør at petanquebanen bliver god at spille på.

Til at lave en flot kant hele vejen rundt om banen, anbefaler vi at benytte plænekantsten, som både giver et flot finnish, og som samtidig kan gøre det mere besværligt for græs og andet ukrudt i at brede sig ind på petanquebanen.

Stenmel i haven

Udover at kunne anlægge petanquebaner med stenmel kan der også laves havestier. Fremgangsmåden vi anbefaler til at anlægge en havesti med stenmel er den samme som når der skal anlægges en petanquebane.

Levering

Stenmel leveres på paller da det er nødvendig med paller for at vi kan læsse og aflæsse. Det nødvendige antal paller tilføjes automatisk til din ordre.

Ved levering til adresser nord for Aarhus i Jylland benyttes vores egne lastbiler altid. Vores lastbiler er udstyret med en kran, og vi kan derfor løfte pallerne med stenmel over en hæk eller et hegn og stille dem i haven hvis der er ønske om dette. Når der leveres stenmel til Sjælland, Fyn eller adresser syd for Århus i Jylland, benytter vi ofte andre fragtmænd som læsser pallerne af med truck. Vi kan derfor levere paller med stenmel på Sjælland hvor trucken kan komme frem.

På siden direkte levering kan du se hvad det koster at få fragtet stenmel hjem til dig. Du kan også se hvad de forskellige paller koster samt se hvilke muligheder du har for at returnere de tomme paller