Skal man bruge ukrudtsdug under indkørslen?

Når der anlægges en ny indkørsel er der flere som benytter en ukrudtsdug, hvilket oftest vil være spild af tid og penge, for nej, man skal ikke bruge en ukrudtsdug under belægningen i en indkørsel hvis belægningen er granitskærver, havefliser eller belægningssten.

Du kan læse vores vejledning til en Gør det selv indkørsel hvor indkørslen bliver anlagt med belægningssten eller havefliser, eller du kan læse mere om hvordan du benytter granitskærver i en indkørsel.

Opbygges underlaget under indkørslen korrekt med sand og grus vil der ikke være ukrudtsfrø som kan komme op nedefra og ukrudtsdugen beskytter ikke mod de ukrudtsfrø som efterfølgende kommer fra luften.

Derudover vil ukrudtsdugen forhindre at sandet fra afretningslaget bliver skubbet op i fugerne som det skal når belægningen vibreres.