Flisesand

Skal du bestille sand til lægning af fliser som en ny terrasse, en indkørsel eller en anden flisebelægning, kan du bestille flisesand og flisegrus hos FC Beton.

Stabilgrus
    Pris pr. stk 790,93 DKK
    stk
    Læg i kurven

Vi har her samlet det grus og sand til fliser som vi anbefaler til opbygning af underbunden under en belægning.

Anvendelse af sand til fliser

Der skal blandt andet bruges vasket sand som bundsikringsgrus, stabilgrus til bærelag og vasket sand igen øverst som afretningsgrus. Til fugerne mellem fliser eller belægningssten skal der anvendes fugesand.

Laget af sand og grus skal opbygges forskelligt afhængigt af hvordan jorden er hvor der skal anlægges en ny terrasse med fliser, en indkørsel med belægningssten eller et andet fliseprojekt.

Vi har lavet gør det selv guides som kan bruges vejledende til opbygning af underbunden med flisesand. Du finder blandt andet guides til opbygning af en terrasse og en indkørsel. Du finder de to gør det selv guides her:

Udover sand til fliser kan du også købe både betonfliser og belægningssten til anlægsprojekterne her på fc-beton.dk. Vi har mange forskellige typer af belægningssten og havefliser i forskellige størrelser, tykkelser og farver.

Levering

Når du bestiller fra FC Beton A/S bliver leveringsomkostningerne beregnet ud fra antallet af bestilte paller kombineret med afstanden fra vores lager lige udenfor Aalborg til leveringsadressen. Det betyder at du ofte vil kunne opnå en besparelse på leveringspriserne ved at bestille flisesand, belægningssten og betonfliser på samme tid.

Efter at du har afgivet din ordre begynder vores logistikafdeling at finde den hurtigste leveringsdato til dig. Normalt leverer vi indenfor 10 dage, ved ønske om hurtigere levering beder vi dig kontakte os på salg@fc-beton.dk eller på telefon 98 34 34 11.

Vi leverer sand til fliser pakket i bigbags eller småsække, og kører ud i Nordjylland, Midtjylland, Sønderjylland, Vestjylland, Østjylland, Fyn, Vestsjælland og Hovedstadsområdet. Når vi leverer flisesand på adresser nord for Aarhus i Jylland er det altid vores egne lastbiler som benyttes. På disse lastbiler er der en kran til aflæsning af pallerne. Kranen kan løfte pallerne ind over en hæk, et hegn eller lignende hvis der er ønske om dette. Ved leveringer på Sjælland, Lolland, Fyn samt adresser syd for Århus benytter vi ofte andre vognmænd som aflæsser pallerne ved hjælp af trucks, og derfor kan vi kun aflæsse bag en hæk eller hegn hvis trucken kan komme dertil.

For at kunne læsse og aflæsse vores produkter er det på paller. Webshoppen beregner selv automatisk hvor mange paller der skal bruges til ordren og tilføjer pallerne til bestillingen. Du kan læse mere om prisen for paller og muligheden for at returnere dem her.

Du kan også bestille mange andre typer af grus og sand fra FC Beton sammen med din bestilling af flisesand og belægningssten.

Blandt andet kan du finde støbemix som kan bruges til at blande beton med eller stenmel som kan bruges til at anlægge en havesti med.

Bor du i Aalborg området kan du også afhente sand i trailer fra vores lagerplads i Drastrup lige ved siden af City Syd i Aalborg.